معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی

یکی از ابتدایی ترین و مهم ترین گام های یادگیری زبان، انتخاب بهترین سیستم آموزشی برای یادگیری مهارت های مختلف زبان انگلیسی برای هر زبان آموزشی است. که با توجه به همین ضرورت و اهمیت، ما سعی کرده ایم با تجربه بیش از ۱۰ ساله خدمت رسانی به زبان آموزان عزیز در آموزشگاه گام برتر تعدادی از بهترین کتب و سیستم های آموزشی مورد تایید مراکز علمی معتبر دنیا را خدمت شما همراهان همیشگی وب سایت آکادمی گام برتر معرفی نماییم. از این رو پیشنهاد میکنم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

این که سوال که چه کتابی بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی است، واقعا جواب قاطعی ندارد. چرا؟ چون بهترین کتاب باید مناسب سطح شما، سن شما، نوع یادگیری شما و هدف شما باشد. آیا انگلیسی را در سطح مقدماتی مطالعه می کنید یا متوسط یا پیشرفته؟ نوجوان هستید یا کودک؟ با سرگرمی بهتر یاد می گیرید یا با متن؟ می خواهید برای تحصیل انگلیسی یاد بگیرید یا صرفا برای یک سفر توریستی؟ اما در این پست فرض می کنیم می خواهید زبان را بصورت عمومی از مقدماتی تا متوسط بیاموزید و برای آزمون های پیشرفته تری همچون تافل و آیلتس آماده شوید!

قبل از معرفی کتب اشاره شده باید به چند نکته مهم اشاره کنم و آن بهترین نحوه استفاده از کتاب های آموزش زبان انگلیسی است. که با هم آن ها را بررسی میکنیم

نکته مهم اول: کتاب ها و همه متون انگلیسی را با صدای بلند برای خود و ترجیحا دوستان بخوانید، نه آهسته (چرا؟ چون وقتی با صدای بلند متنی را می خوانید، در واقع دارید مکالمه یا Speaking انگلیسی را تمرین می کنید. به طرز شگفت آوری موثر است)

نکته مهم دوم: هر لغت جدیدی که می بینید در لیست همراه خود یاد داشت کنید، لیستی که حمل آن راحت است (Portable) (ترجیحا از فلش کارت یا حتی گوشی موبایل برای تهیه لیست استفاده کنید)

نکته مهم سوم: نکات گرامری زبان انگلیسی را در یک جزوه یادداشت کنید (چون بخش گرامر زبان انگلیسی کمی خسته کننده است و با این کار مجبور نیستید دوباره آن نکته گرامری را با ده ها مثال و تمرین دوره کنید)

نکته مهم چهارم: از بازی ها و سرگرمی ها برای دوری کردن از خستگی و کسل شدن استفاده کنید (مثل بازی های موبایل آموزش زبان انگلیسی یا پازل ها و …)

خوب حالا به سراغ معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی از دیدگاه آموزشگاه گام برتر میرویم

.

کتاب های فور کورنرز (Four corners)

کتاب های فور کورنرز که توسط دانشگاه معتبر کمبریج منتشر می شوند برای تقویت زبان انگلیسی از سنین کودکی تا بزرگسالی و تقویت هرچهار مهارت شنیداری، نوشتاری، گفتاری و خواندن یکی از بهترین گزینه های آموزشی ممکن هستند. این مجموعه دارای فایل های ویدیویی، نرم افزار، PDF و MP3 می باشد که کتاب الکترونیکی (PDF) این مجموعه دارای Student Book – Work Book – Teachers Book نیز هستند. روش تدریس این مجموعه، بسیار ساده و لذت بخش می باشد که جهت تقویت مهارت های اصلی زبان انگلیسی و حتی مهارت مکالمه بسیار بسیار مناسب می باشد. از آنجایی که این مجموعه دارای سطح مختلفی است، برای تمامی سطوح (مقدماتی – متوسط – پیشرفته) مناسب بوده و اولین پیشنهاد ما برای انتخاب بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی کتاب های فور کورنرز خواهند بود.

نکته دیگری که می بایست در رابطه با سیستم Four corners ذکر گردد این است که اکثر کتابهای آموزشی برای کار در کلاسهای حضوری مناسب می باشند و اغلب زبان آموزان نمی توانند بخوبی از آن بصورت Self Study استفاده نمایند. در صورتیکه آموزش مهارتهای انگلیسی در کتابهای فور کورنرز ، انگلیش ریزالت و امریکن انگلیش فایل علاوه بر امکان استفاده در کلاسهای حضوری ، می تواند به میزان قابل توجهی بصورت Self Study (یا حداقل بصورت نیمه حضوری)‌ نیز بکار رود. این ویژگی شما را از انجام هزینه های جانبی برای خرید کتب کار نیز بی نیاز می نماید.

.

کتاب های English Result و American English File

این سیستم آموزشی برخلاف کتابهای Four corners که برای مکالمه، یادگیری لغت واژه ها و گرامر و writing انگلیسی پیشنهاد شده بود، در زمینه آموزش تلفظ و مکالمه انگلیسی به دولهجه آمریکایی و بریتیش مورد استفاده بوده و هستند. کتابهای انگلیش ریزالت (با لهجه بریتانیایی) و امریکن انگلیش فایل (با لهجه آمریکایی) باتکیه بر تلفظ صحیح و مکالمه سعی می کند تا سایر مهارتهای آموزش زبان انگلیسی از قبیل گرامر کاربردی و واژگان را بصورت همزمان تقویت نماید. در طراحی درسها سعی شده تا به شیوه های مستقیم و غیر مستقیم این مهارتها به زبان آموز منتقل گردد. از این رو هر دو کتاب در لیست بهترین کتاب های آموزشی زبان انگلیسی قرار می گیرند.

.

کتاب English Grammar in use

اگر می خواهید گرامر انگلیسی را برای کنکور، برای صحبت، نوشتن، تافل آیلتس و … یاد بگیرید، این کتاب که در سه جلد تدوین شده، بی نظیر است. معروفترین و پرفروش ترین کتاب مربوط به آموزش گرامر زبان انگلیسی است که توسط موسسه معتبر کمبریج تهیه و چاپ می شود. این کتاب منبع کامل و کاربردی گرامر در زبان انگلیسی است و تقریبا اصلی ترین منبع آموزش گرامر انگلیسی است.

گرچه کتاب گرامر این یوز برای افرادی که تازه شروع به آموزش زبان انگلیسی کرده اند نیز قابل استفاده است اما بیشترین کاربرد آن برای افرادی است که سطح تقریبا متوسطی در زبان انگلیسی دارند. در کتاب Grammar In Use نسخه چهارم، تعداد ۱۴۵ یونیت وجود دارد که هر کدام از آنها در مورد یک مطلب گرامری توضیح می دهد. هر یونیت شامل دو صفحه است که صفحه اول به آموزش گرامر و صفحه دوم به تمرینات گرامر انگلیسی درباره آن یونیت اختصاص یافته است.

.

کتاب ۱۱۰۰ لغتی که باید بدانید از Barrons

این کتاب حدود ۱۰۰۱ لغت جدید دارد و حدود ۵۰۰۰ لغت دیگر هم دارد که شما معنی آنها را احتمالا نمی دانید! ولی از آنجاییکه توسط موسسه معتبر Barrons تهیه شده، و طبق تجربه شخصی، پرکاربردترین و جدید ترین لغت های موجود زبان انگلیسی را دارد. کتاب حاضر شامل ۱۱۰۰ واژه که باید بدانید می باشد. هر واژه شامل مثال، تمرین، تعریف و اصصطلاحات مفید می باشد. متن های این کتاب از رمان ها، نمایشنامه ها، شعرها، روزنامه ها، و …. است. کتاب حاضر ویژه دانشجویان و داوطلبان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و دکترای کلیه رشته جی آر ای، آیلتس و تافل است.

.

کتاب‌های oxford word skills

سری کتاب‌های آموزش لغات انگلیسی آکسفورد که در سه سطح ارائه می‌شود و در آن کلمات، عبارات و دستور زبان‌های داخل متن مورد بررسی قرار می‌گیرند. این کتاب به مهارت فراگیری لغت زبان آموز کمک ویژه‌ای می‌کند. تمرین‌های فراوان این مجموعه اعتماد به نفس کافی برای استفاده از لغات جدید را ایجاد کرده و شما را چندین گام به هدف خود نزدیک میکند.

.

خوب! به انتهای لیست معرفی بهترین کتاب های آموزش زبان انگلیسی رسیدیم. نکاتی که در ابتدای متن تقدیم حضور شما شد را حتما در انتخاب سیستم آموزشی و کتب آموزشی مورد نیازتان مد نظر داشته باشید. اگر مطلب فوق برای شما مناسب بود حتما آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا سایر زبان آموزان هم بتوانند از کتب آموزشی استاندارد و معتبر معرفی شده نهایت استفاده را ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *